Euroflorist (+32) 3 808 11 73
Over Euroflorist

Over Euroflorist, de specialist in bloemen bezorgen

Sinds de oprichting in 1982 heeft Euroflorist de missie om mensen te helpen bij het versturen van bloemengroeten over de hele wereld. Samen met onze bloemisten bieden wij op een gemakkelijke en toegankelijke manier de mogelijkheid om een inspirerende relatie tussen mensen te ontwikkelen en te onderhouden. Met Euroflorist maak je iedereen blij met bloemen.

Tegenwoordig zijn we Europa's grootste netwerk van professionele bloemisten. Samen maken wij het gemakkelijk voor je om bloemen te versturen waar je maar wilt. Niemand is meer te ver verwijderd voor het ontvangen van een bloemetje! Sinds onze oprichting is het hoofdkantoor van ons bedrijf gevestigd in Zweden en zijn we inmiddels actief in 12 landen. Hieronder lees je meer over enkele hoogtepunten uit de 3 decennia van onze geschiedenis.

Wist u dat we sinds 1982 al meer dan 41 miljoen boeketten hebben bezorgd?

Hoe wij werken

Bloemen bestellen op onze website is een eenvoudige opgave. Na het plaatsen van de bestelling zorgen wij immers voor de rest. Zodra de bestelling geplaatst is gaan wij samen met de lokale bloemist aan de slag om ervoor te zorgen dat uw geliefde de bloemen ontvangt zoals u het aangegeven hebt!

Wij sturen alle benodigde informatie naar de desbetreffende bloemist, zoals het type boeket, de maat, kleuren, de gegevens van de ontvanger en de kaarttekst. De bloemist gaat vervolgens aan de slag om het handgebonden boeket of bloemstuk samen te stellen naar uw wensen. De lokale bloemist zal vervolgens het boeket afleveren op de plaats van bestemming, indien gewenst nog dezelfde dag!

Ons verhaal

1982 - Een nieuwe en effectievere manier van bloemen versturen is geboren

In 1982 begonnen Peter Jungbeck en Lars Hedberg een onderneming om de Zweedse bloemist te voorzien in een gemakkelijk en betrouwbaar bloemenordersysteem. Gezien zijn achtergrond in technologie, was het voor Peter Jungbeck mogelijk om een goed en stabiel platform te ontwikkelen voor de bloemisten.

De twee ondernemers investeren in het bedrijf, zijn continu in contact met bloemisten en bouwen het netwerk op tot een servicegericht bedrijf voor kwaliteitsleveringen. De basisprincipes van het bedrijf – een nauwe samenwerking met bloemisten gebaseerd op respect, vrije wil en creativiteit - zijn in het bedrijf nog steeds de belangrijkste waarden.


1984 - Internationaal netwerk & leveringen in het buitenland

In 1984 wordt Svensk Blomsterförmedling de Zweedse vertegenwoordiger van Teleflor International. Deze samenwerking opent de deuren voor wereldwijde leveringen. Zweedse bloemisten kunnen hun klanten sindsdien verblijden met leveringen van hier tot aan de andere kant van de wereld.


1988 - Uitbreiding naar Noorwegen & lancering van flowercards

Euroflorist levert nu wereldwijd en start in Noorwegen met het uitbreiden van het bloemistennetwerk. Hetzelfde jaar lanceert Euroflorist ook de flowercard. Deze cadeaubonnen zijn inmiddels razend populair en kunnen bij alle Euroflorist-bloemisten worden ingeruild. Sinds die tijd zijn al miljoenen mensen in heel Europa verblijd met zowel bloemen als cadeaubonnen.


1990 - Naamsverandering naar Euroflorist

Svensk Blomsterformedling fuseert met Blommografen en de bedrijven besluiten dat het tijd wordt voor een nieuwe naam. De nieuwe naam zou meteen duidelijk moeten maken waar het om gaat (bloemisten die alle mooie bloemen leveren). Uiteindelijk valt de keuze op Euroflorist.


1995 - Euroflorist als 1e bloemenverzendorganisatie online

Als de Universiteit van Lund in 1995 een seminar organiseert over het nieuwe fenomeen “internet” ziet Jungbeck al gauw mogelijkheden. Euroflorist lanceert haar webshop in augustus 1995 en hoort met deze ontwikkeling bij de eerste 100 bedrijven in de wereld die zich online vestigen. Vanaf het begin was het al mogelijk om met credit card te betalen, ondanks dat de transacties afgehandeld werden via een Schotse bank aangezien Zweedse banken het online fenomeen nog niet kenden.

In deze beginperiode ontving de webshop ongeveer 1 order per dag, maar dit aantal groeide snel. Nog steeds stijgt het aantal orders ieder jaar snel en wij zijn trots om na al die jaren nog steeds vooruitstrevend te zijn op het gebied van online ontwikkelingen. Op deze manier bieden wij u de beste winkelervaring met een goede service om snel, eenvoudig en veilig te kunnen bestellen.



Uitbreiding in Europa

In de jaren '90 breidt Euroflorist zich met sprongen uit in heel Europa. Eerst volgen Denemarken (1993), Polen (1996), Duitsland (2001), Oostenrijk (2002), Nederland (2003), Frankrijk (2004) en uiteindelijk ook België en Luxemburg (2006). In 2010 heeft Euroflorist eFlorist overgenomen, een bedrijf dat al sinds 1947 bloemen bezorgd in Groot-Brittannië.


2005 - het Euroflorist onlineplatform wint Award

In 2005 ontvangt Euroflorist de Microsoft .NET Award voor het meest moderne e-commerce platform in Europa. Op de website kunnen klanten niet alleen bloemen bestellen, maar ook een agenda bijhouden waardoor zij belangrijkste gelegenheden om bloemen te sturen niet zullen vergeten.


2007 - Euroflorist viert haar 25 jarig bestaan met 1500 bloemisten

Euroflorist viert haar 25 jarige succesvolle bestaan in Barcelona met 1500 bloemisten uit het netwerk. In Barcelona worden de gasten onder andere verrast met een bloemenshow en geïnspireerd door de fameuze floral designers Gregor Lersch en Klaus Wagener met hun mooie creaties.


2010 - Euroflorist biedt naast bloemen nu ook cadeaus met Gift2day


2012 - Euroflorist viert haar 30 jarig bestaan met nieuwe logo

Niet alleen bestaat Euroflorist 30 jaar, maar ook wordt het logo in een nieuw jasje gestoken. Een nieuw logo met een modernere uitstraling en daarnaast laat het logo precies zien waar het om gaat bij Euroflorist. Een bloem & een vogel: wij bezorgen uw fleurige boodschap!


...en de ondernemersdrift is er nog steeds!

In de afgelopen 30 jaar hebben we wereldwijd 41 miljoen boeketten geleverd en daarmee miljoenen mensen blij gemaakt.

Hoewel we een succesvol bedrijf zijn, hebben we de ondernemersdrift nog altijd in ons. Iedere dag werken wij hard om verwachtingen van klanten en bloemisten te overtreffen met bloemen, waar en wanneer u maar wilt.