FAQ

FAQ - Veelgestelde vragen

Hieronder vindt u enkele van de meest voorkomende vragen over bestellingen. Wij begeleiden u, stap voor stap door het bestelproces; van het selecteren van uw bloemen en cadeaus tot aan de betaling. Heeft u een andere vraag? Aarzel niet om contact met ons op te nemen.

Producten besteld op werkdagen vóór 14:00 uur of op zaterdag voor 11:00 uur kunt u nog dezelfde dag laten bezorgen. In sommige gevallen leveren we zelfs op zondag, dit wordt in dat geval speciaal aangegeven. Voor bestellingen binnen veel Europese landen kunnen we ook nog dezelfde dag leveren. Buiten Europa leveren we de eerstvolgende dag. Dit wordt specifiek aangegeven tijdens het bestellen. Voor brievenbusbloemen hebben we helaas geen zelfde dag bezorging

Ja, na het plaatsen van uw bestelling als de betaling afgerond is, verschijnt een bevestiging op het scherm. Ook ontvangt u een bevestigingsemail met daarin alle gegevens van uw order, inclusief het ordernummer. Bewaar deze gegevens goed. Als u achteraf vragen heeft, kunt u ons altijd benaderen onder vermelding van ue ordernummer.

Heeft u geen bedankje ontvangen van de ontvanger van de bloemen? U kunt altijd contact opnemen met onze klantenservice, zodat we voor u nakijken wanneer uw boeket geleverd is.

Uw ordernummer kunt u vinden in de bevestigingsmail die u heeft ontvangen na het plaatsen van uw bestelling. Dit nummer begint met een BE en is gevolgd door 6 nummers.

Een product bestellen via onze website werkt als volgt:

Stap 1: Kies een product naar wens, kies het gewenste formaat/bedrag, klik op 'doorgaan' om het product toe te voegen aan uw winkelwagen.

Stap 2: Vul hier de gegevens van de ontvanger in.

Stap 3: Kies hier ook eventuele extra's als cellofaan, bloemenvoedsel, vazen, enzovoort.

Stap 4: kies de betaalmethode en maak de bestelling af. Je ontvangt naderhand ook altijd een bevestiging per email.

U kunt in dit geval het beste zo snel mogelijk telefonisch contact opnemen met onze klantenservice die kan helpen om een passende oplossing te vinden. Let op! Wijzigingen en annuleringen dienen uiterlijk 24 uur voor de leverdatum te worden doorgegeven.

Alle bij ons aangesloten bloemisten accepteren de Euroflorist cadeaubonnen en zullen deze innemen als u hiermee wilt betalen. Klik in het bovenstaande menu op "Bloemist zoeken" en bezoek een bloemist bij u de buurt, zij zullen u verder helpen. Heeft u er al eens over gedacht om een cadeaubon aan iemand cadeau te geven? Gegarandeerd een geslaagd cadeau.

Onze nieuwe houten cadeaubonnen worden ook op onze webshops geaccepteerd.

De Cadeaubon met het bedrag in Euro's is in Duitsland, Oostenrijk, Frankrijk, België, Luxemburg en natuurlijk in Nederland bij de bij Euroflorist aangesloten bloemisten te verzilveren. In Scandinavië wordt ook een Cadeau Kaart gehanteerd met het bedrag in Kronen. Deze Cadeau Kaart is inwisselbaar bij de aangesloten bloemisten in Zweden, Denemarken en Noorwegen.

Wij hanteren 3 verschillende prijzen voor de boeketten genaamd kleiner, normaal en groter. De maat verandert evenredig met de prijs en bevat meer of minder bloemen. De getoonde afbeelding staat voor het normale boeket. Formaat kleiner zal in de regel minder bloemen bevatten, groter zal in de regel meer bloemen bevatten. Het exacte aantal gebruikte bloemen kan varieren in verband met seizoensinvloeden en dagelijke veranderingen in inkoopprijzen van de bloemen. Echter wij garanderen dat kleur, vorm en waarde altijd zo gelijk mogelijk zijn als getoonde afbeelding.

Als u op zaterdag voor 12 uur bestelt kunnen onze bloemisten uw bloemetje op zondag leveren. In het algemeen kunnen wij echter geen bezorging voor 100% garanderen op zon- en feestdagen. De bloemist heeft het recht om bestellingen voor zon- of feestdagen op de dag ervoor of de eerstvolgende dag erna te leveren.

Controleer of u de juiste gegevens hebt ingevuld. Uw gebruikersnaam is gelijk aan uw email-adres het wachtwoord is persoonlijk. Indien u gebruik maakt van een oud email-adres die niet meer in gebruik is neem dan even contact op met onze klantenservice. Bent u het wachtwoord vergeten? Klik dan op de link, het wachtwoord wordt u zo spoedig mogelijk via email toegezonden. Bent u zakelijke klant? Klik dan in het bovenstaande menu op "Zakelijk". U wordt dan automatisch doorverwezen naar onze zakelijke website waar u wel kunt inloggen.

Vervelend dat er iets fout is gegaan! Onze klantenservice staat klaar om u te helpen. Indien uw bestelling niet is bezorgd heeft u 30 dagen de tijd om hierover contact met ons op te nemen. Heeft u een andere klacht, zoals over de versheid van de bloemen of een afwijkend boeket, neem dan binnen 7 dagen na de bezorging contact op. Stuur in dit soort gevallen een email naar info@euroflorist.be, om uw klacht zo snel mogelijk te kunnen behandelen kunt u het beste uw Betaal-ID en foto's van het bezorgde boeket meesturen.

Indien u een kortingscode heeft ontvangen, kunt u deze invoeren bij Stap 1 (de winkelwagen) of Stap 4 (het betaalproces). Klik op 'Ik heb een kortingscode'. Vul de code in voordat u de betaalmethode kiest, klik op "Activeren" en de korting wordt automatisch doorberekend.

Staat uw vraag hier niet tussen? Aarzel dan niet en neem contact met ons op. Van maandag tot en met vrijdag zijn wij  bereikbaar tussen 10:00 uur en 16:00 uur en op zaterdag van 10:00 uur tot 12:30 uur op social media. Tevens kunt u ons ook per mail bereiken, via info@euroflorist.be. Wij helpen u graag verder!